Kako premagati strah pred novim in neznanim, drugimi kulturami in tujimi jeziki ter pri tem pridobiti neprecenljive izkušnje za življenje?Odgovor zagotovo poznajo učenci 6., 7., 8. in 9. razreda, ki so se v soboto, 13. 4. 2019, podali v kraje, kjer se ne sliši slovenska beseda. Polni pričakovanj so se najprej odpravili proti rudniku soli v Berchtesgadnu v Nemčiji, kjer so preoblečeni v rudarska oblačila na zabaven način usvajali znanje o pridobivanju soli. Hitra vožnja z jamskim vlakcem, spust po dveh lesenih drčah, umirjeno drsenje s splavom čez slano jezero in številni svetlobni učinki so prav vsem narisali velik nasmešek na obraz in jih pripravili na naslednjo pustolovščino v Salzburgu v Avstriji, rojstnem kraju slavnega Wolfganga Amadeusa Mozarta. Glasba je življenje in prav glasba je tista, ki daje mestu pečat. V ritmu glasbe številnih pouličnih glasbenih in umetniških ustvarjalcev so se sprehodili skozi slikovito staro mestno jedro in ob občudovanju mestnih znamenitosti spoznavali bogato zgodovino mesta, ki je od leta 1997 pod Unescovo zaščito svetovne kulturne dediščine. Zato je bila še toliko bolj neprecenljiva izkušnja, pokukati izza zidov sončno rumene Mozartove rojstne hiše v Žitni ulici 9 (Getreidegasse 9) in si predstavljati, kakšno je bilo v njej življenje otrok pred več kot 260-imi leti. Zagotovo zelo drugačno od življenja učencev danes, saj sta bila tako mladi Mozart kot tudi njegova 5 let starejša sestra Nannerl nenehno na poti in nista mogla obiskovati šole. Veščine branja, pisanja in računanja sta usvajala kar doma, znanje tujih jezikov pa na številnih potovanjih.
Tudi učenci so se po njunem vzoru v prostem času sami podali na samostojno raziskovanje Žitne ulice in se urili v sporazumevanju v nemščini in angleščini. Brez zadržkov so vstopali v trgovine s spominki, poklepetali s prodajalci, naročali hrano in pijačo in spoznavali, da tudi oni zmorejo. Pri tem so vestno opravljali projektne naloge iz znanja nemščine, glasbe, kemije in geografije, ki so jih prejeli na začetku potovanja.
Z vzponom do mogočne trdnjave Hohensalzburg, ki se vzpenja nad mestom, se je ogled mesta končal in polni lepih vtisov so se odpravili proti domu. Tako kot mladi Mozart so tudi učenci po potovanju izven meja svoje države postali bogatejši, modrejši in bolj odprti za vse novo in drugačno. Kajti znanje je vrednota, ki povezuje vse narode.
Zapisala: Mija Penca Vehovec, prof.