POSKUS UVAJANJE TUJEGA JEZIKA V OBVEZNEM PROGRAMU IN PREIZKUŠANJE KONCEPTA RAZŠIRJENEGA PROGRAMA V OSNOVNI ŠOLI
Naša šola je od 1. 9. 2018 vključena v področje razširjenega programa s sklopom Gibanje in zdravje za dobro psihično in fizično počutje. S šolskim letom 2021/22 se pridružujemo poskusu uvajanja tujega jezika v obveznem programu in preizkušanju koncepta razširjenega programa v osnovni šoli v celoti.
S poskusom uvajamo:
- prvi tuji jezik (angleščina) kot obvezni predmet v 1. razredu OŠ (zdajšnji neobvezni izbirni predmet N1A)
- drugi tuji jezik (nemščina) kot obvezni predmet v 7., 8. in 9. razredu OŠ
- izvajanje tujega jezika v okviru razširjenega programa (se ne ocenjuje)
- uvajanje celotnega novega koncepta razširjenega programa v OŠ:
-
-
- gibanje in zdravje za dobro psihično in fizično počutje
- kultura in tradicija
- vsebine iz življenja in dela OŠ
-
Temeljni namen razširjenega programa osnovne šole je zagotavljanje kakovostne nadgradnje vzgojno-izobraževalnega programa, skladno s potrebami in interesi učencev, pogoji šole ter možnostmi okolja.
Razširjeni program zajema vse dejavnosti, ki potekajo poleg obveznega programa:
- dopolnilni in dodatni pouk
- jutranje varstvo
- podaljšano bivanje
- individualna in skupinska dodatna pomoč
- interesne dejavnosti
- neobvezni izbirni predmeti
- priprave na tekmovanja
Vse dosedanje dejavnosti (glej aktualno publikacije RaP in program dejavnosti Zmorem več na spletni strani šole) in oblike dela bodo ohranjene in vključene različne vsebinske sklope tudi v šolskem letu 2022/23.
Ključne prednosti poskusa za učence so:
– Učenci so vključeni v dejavnosti, ki jih veselijo in ki jih potrebujejo (priprave na tekmovanje, učna pomoč, sodelovanje v mednarodnih projektih …).
– Dejavnosti se lahko izvajajo tudi z manjšim številom učencev (npr. na podružnicah).
– V razširjenem programu se znanja učencev ne ocenjuje.
– Znanje se ocenjuje le pri obveznem tujem jeziku v 1. in 7. razredu. Učencu, ki ni dosegel minimalnih standardov znanja, se ocena ne vpiše v spričevalo. Ocena drugega tujega jezika v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju se ne upošteva pri vpisu v srednjo šolo.
– Učenci so pri posamezni dejavnosti prisotni ves čas trajanja v skladu z organizacijo šole.
– Šola ima priložnost, graditi na svojih močnih področjih – ob vključevanju učencev, staršev in lokalnega okolja kot enakovrednih partnerjih.