Select Page

Ni zadetkov

Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.

LETOVANJE V ČRMOŠNJICE

V ponedeljek, 20. 10. 2014, smo četrtošolci, iz Žužemberka in Dvora ter 3. in 4. razred iz PŠ Šmihel, odšli na dvodnevno letovanje v Črmošnjice. Nastanili smo se v domu Lipa. Prvi dan smo odšli na Mirno goro. Na skorajda jasen in sončen dan je bil pogled z vrha prelep. Po kosilu smo spoznavali osnove orientacije. Veliko smo že vedeli, veliko novega pa še spoznali. Zatem smo postali pravi detektivi v gozdu, saj smo iskali sledi, ki jih puščajo živali, sami pa smo skušali pusti čim manj le-teh. Po obilni večerji je sledil nočni pohod s petrolejkami in orientacija z zvezdami, nato pa zaslužen počitek in miren spanec. Naslednje jutro smo se prebudili v bolj turobno jutro, ki pa nam ni pokvarilo načrtov, saj smo izpeljali vse dejavnosti. Spoznavali smo obnovljive vire energije ter proizvajali električno energijo s pomočjo vodne in vetrne energije.
Z lepimi izkušnjami in doživetji smo se po kosilu vrnili nazaj proti Žužemberku.

Zapisala: Petra Avguštin

DSC04341

Letovanje v Črmošnjicah

Letovanje v CŠOD Lipa v Črmošnjicah

V ponedeljek, 20. 10., in v torek, 21. 10. 2014, smo z učenci 3. in 4. razreda PŠ Šmihel realizirali športni in tehniški dan v Črmošnjicah. Z nami so bili še učenci 4. razreda matične šole Žužemberk z učiteljico Petro Avguštin in učenci 4. razreda PŠ Dvor z učiteljico Zvonko Struna. Uživali smo v lepem vremenu ob spoznavanju orientacije, bližnjega gozda in proizvodnji elektrike. Učitelji CŠOD Lipa so se kot vedno zelo trudili učencem čim bolj približati izbrane vsebine.

Hrana je bila odlična, noč mirna, učenci pa vedoželjni ob upoštevanju dogovorjenih pravil.

letovanje

Zapisala: Marjeta Zore

ŠOLSKO LETO 2014/2015

ODPRTOST KNJIŽNICE

 

Knjižnica je odprta ob ponedeljkih od 7.30 do 14.00 ter od torka do petka od 7.00 do 14.00. Učenci si gradivo izposojajo v času odprtosti knjižnice.


Izposoja ni možna, kadar je knjižničarka na podružnični šoli, ima pouk ali pa je odsotna.

 


Vsak drugi četrtek v mesecu od 15.00 do 17.00 (v času govorilnih ur) je knjižnica odprta tudi za starše otrok vrtca in šole

 

Šolska knjižničarka v šolskem letu 2014/2015: Tinka Fric-Kočjaž

 

E-naslov knjižnice: knjiznica-os.zuzemberk@guest.arnes.si

 

Spletni katalog knjižnice: http://winknj.si/html_slo/online.php

 

 

NALOGE ŠOLSKE KNJIŽNICE:

 

Šolska knjižnica služi potrebam izobraževanja in je namenjena tako učiteljem kot učencem. Je sestavni del vzgojno-izobraževalnega procesa. Predstavlja informacijsko in učno središče šole, kjer imajo učenci in strokovni delavci šole na razpolago knjižnično gradivo. Učenci se v knjižnici navajajo na knjižnično okolje in vzdušje knjižničnega prostora ter zavzemajo pozitiven odnos do knjižnice in njenega gradiva. Učenci z uporabo knjižničnega gradiva in drugih informacijskih virov spoznavajo probleme, se učijo učinkovitih strategij njihovega reševanja in razvijajo različne spretnosti in sposobnosti.

 

V šolski knjižnici hranimo, obdelujemo in izposojamo knjižnično gradivo ter z referenčnim pogovorom svetujemo pri izbiri gradiva učencem naše šole, ki so poleg zaposlenih na šoli uporabniki knjižnice.

 

Izvajamo tudi bibliopedagoške ure, ki potekajo v knjižnici v obliki knjižnično informacijskih znanj, ki zajemajo vse prvine informacijske pismenosti s poudarkom na uporabi knjižnice in z njeno pomočjo dosegljivih informacij. Informacijska pismenost je sposobnost pridobiti, vrednotiti in uporabiti informacije iz različnih virov. Cilji in vsebine knjižničnih informacijskih znanj zajemajo obdobje od 1. do 9. razreda. Njihovemu izvajanju so namenjene po štiri pedagoške ure letno, ki jih izvaja knjižničarka skupaj z učitelji drugih predmetnih področij. Zajemajo vse elemente informacijske pismenosti s poudarkom na uporabi knjižnice in z njeno pomočjo dosegljivih informacij. Informacijska pismenost je sposobnost pridobiti, vrednotiti in uporabiti informacije iz različnih virov.

 

 

Knjižnica obsega 14.027 enot knjižničnega gradiva. Poleg tega imamo v knjižnici tudi periodični tisk, ki pa je namenjen branju v knjižnici.

 

POSTAVITEV GRADIVA

 

Uporabniki imajo do gradiva prost pristop, kar pomeni, da lahko sami poiščejo, kar si želijo izbrati. Pri iskanju lahko vedno za pomoč prosijo knjižničarko.

V priročni knjižnici se nahaja gradivo, ki ni namenjeno izposoji na dom – enciklopedije, priročniki, slovarji,… V pedagoški knjižnici je gradivo s področja vzgoje in izobraževanja. Gradivo je urejeno glede na področja UDK.

Glavne skupine UDK so:

0 – splošno

1 – psihologija

2 – verstva

3 – družboslovne vede

5 – naravoslovje

7 – umetnost, šport

8 – jezikoslovje, leposlovje

9 – zgodovina geografija

 

Leposlovje (pravljice, zgodbe, pesmi, romani …) je urejeno po starostnih stopnjah:

C – za učence do 10. leta

P – za učence od 10. do 14. leta

M – za učence nad 14 let

L  – ljudsko slovstvo

 

Serijske publikacije, ki so na voljo za branje v knjižnici:

 

Didakta Proteus
Educa Suhokranjske poti
Gea Šolska knjižnica
Geografski vestnik Športnik
Zgodovina v šoli Tim
Knjižničarske novice Unikat
Lovec Vzgoja
Matematika v šoli Vzgoja in izobraževanje
Pikapolonica Plus
Moj planet Pil

 

Ostale zbirke, ki so v knjižnici:

zbirka AV gradiva (videokasete, CD-ji, …),

domoznanska zbirka (zbirka šolskih projektov, drobnih tiskov, šolskih glasil),

učbeniki in delovni zvezki.

 

 

UPORABNE POVEZAVE

 

ISKANJE PODATKOV: 

                                                                                       

COBISS – slovenski knjižnično informacijski sistem:

·http://www.cobiss.si

Digitalna Knjižnica Slovenije:

 http://www.dlib.si/v2/Default.aspx

 

SLOVENSKE KNJIŽNICE, ZBIRKE:

 

Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto:

http://www.nm.sik.si/si/

Narodna in univerzitetna knjižnica:

http://www.nuk.uni-lj.si/

Zbirka slovenskih elektronskih knjig:

·http://www.omnibus.se/beseda/

Zbirka slovenskih leposlovnih del:

·http://lit.ijs.si/leposl.html

Društvo slovenskih pisateljev:

·http://www.drustvo-dsp.si/

Kamra -·Digitalizirana kulturna dediščina slovenskih pokrajin:

·http://www.kamra.si/

Združenje slovenskih knjižnic

·http://www.zdruzenje-knjiznic.si/

Slovarske in besedilne zbirke:

·http://bos.zrc-sazu.si/

Bralna značka  http://www.bralnaznacka.si/
   

 

SPLETNI SLOVARJI, ENCIKLOPEDIJE

 
   

Slovar slovenskega knjižnega jezika

·http://bos.zrc-sazu.si/sskj.html

Brezplačni spletni slovarji:

·http://evroterm.gov.si/slovar/

Slovenska spletna enciklopedija Wikipedia:

·http://sl.wikipedia.org/wiki/Glavna_stran

Ugankarski slovar

·http://www.ugankar.net/

   

 

ZALOŽBE:

 
   

Založba in knjigarna Mladinska knjiga:

·http://www.mladinska.com/skupina_mk/mk_zalozba

Državna založba Slovenije:

·http://icarus.dzs.si/

Založba ROKUS:

·http://www.rokus-klett.si/

Založba MIŠ:

·http://www.zalozbamis.com/zen/

Založba KRES:

·http://www.e-kres.si/index.php

Pomurska založba:

·www.pomurskazalozba.si

Spletna knjigarna CANGURA:

·http://www.cangura.com/main.php

 

SPLETNE REVIJE,ČASOPISI:

 

Revija GEA

 

·http://www.gea-on.net/

 

revija PLUS

 

·http://www.mladinska.com/plus

 

DELO

 

·http://www.delo.si/

 

DNEVNIK

 

·http://www.dnevnik.si/

 

SLOVENSKE NOVICE

 

·http://www.slovenskenovice.si/

 

DOLENJSKI LIST

 

·http://www.dolenjskilist.si/si/

 

SUHOKRANJSKE POTI

 

·http://www.zuzemberk.si/index.php?page=newspaper

 

·Novice z Dolenjske, Bele krajine

 

·http://www.lokalno.si/si/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BRANJE NE POZNA MEJA

Mednarodni projekt Branje ne pozna meja/Čitanje ne poznaje granice se je začel v letu 2013 med hrvaško in slovensko osnovno šolo. Ideja za projekt je nastala na 25. Proljetni školi školskih knjižničara. Učenci v času trajanja projekta berejo prevode hrvaških in slovenskih mladinskih pisateljev. Berejo lahko drug drugemu na glas, v razredu ali knjižnici skupaj z učiteljico/učiteljem razrednega ali predmetnega pouka ali knjižničarko/knjižničarjem. Bralne dejavnosti potekajo v skladu z učnim načrtom (medpredmetne povezave). Ob koncu projekta izmenično ena od šol pripravi srečanje, kjer učenci drug drugemu predstavijo prebrano književno delo, se družijo ter spoznajo šolo in kraj. 

CILJI PROJEKTA:

Promocija branja, spoznavanje književnosti, jezika in kulture Republike Hrvaške, promocija slovenske mladinske književnosti, jezika in kulture. Interpretacija književnega dela in izmenjava bralnih izkušenj z vrstniki iz sosednje države.

DOSEŽKI: 

Učenci spoznajo predlagano mladinsko literarno besedilo in njegovega avtorja.

Razvijajo zmožnost doživljanja, razumevanja in vrednotenja književnih besedil.

Razvijajo zmožnost poustvarjanja ob umetnostnem besedilu.

Razvijajo veščino izražajnega branja, branja z razumevanjem in povezave  z vsakdanjim življenjem.

Bogatijo svoj besednjak, spoznavajo arhaizme.

Učijo se prezentacijskih veščin.

Razvijajo navado pogovora o prebranem književnem delu, izmenjujejo vtise, iskušnje, doživetja in stališča.

Širijo pozitivnu sliko o šolski knjižnici.

Spoznavajo kulturo, kraje in ljudi sosednje države.

Navezujejo trajne stike s sovrstniki iz druge države.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POTEK PROJEKTA NA NAŠI ŠOLI:

Naslov dolgega branja na OŠ Žužemberk: Prosenjak, Božidar: Divji konj

Mentorici: Tinka Fric Kočjaž in Andreja Šercer Robič

Sodelujoča šola:

OŠ Marije Jurić Zagorke (Zagreb)

Mentorici: Ana Brčić-Bauer in Davorka Schmidt

Naslov dolgega branja na OŠ Marije Jurić Zagorke: Vandot, Josip: Kekec na vučjem trgu

 

NOVOSTI V LETOŠNJEM LETU

Emma Strom – Bratovščina Culis

out 2

Emma Storm je tik pred tem, da vstopi v zadnji letnik gimnazije, a se njena mama nenadoma odloči za selitev iz Ljubljane v Novo mesto. Emmi se zdi, da je njenega življenja konec in nikakor ne more sprejeti selitve. Kmalu pa začne v svojem novem domu odkrivati pozabljene lepote preteklosti in še zaveda se ne, da jo bo predantična slovenska zgodovina popeljala v popolnoma novi svet. Odkriva, kdo so bili skrivnostno ljudstvo na Dolenjskem v halštatski dobi in razkrije, kdo jih je naučil že zdavnaj izgubljene veščine izdelovanja okrasnih steklenih jagod. Poleg tega o sebi izve, da ni čisto običajna najstnica iz Ljubljane.

 

100 idej v pomoč učencem z disleksijo

1out 4

Knjiga prinaša 100 odgovorov, 100 konkretnih napotkov z razdelanimi koraki, a tudi teoretično razlago, zakaj je to potrebno in zakaj učinkuje. In to, da ne vsebuje le opisa težav in oblike odpravljanja teh težav, ampak daje napotke, kako se lotiti konkretne naloge, je glavna prednost knjige, ki je pred vami. … napiši pravljico, nauči se pesem, pravilno črkuj besede pri angleškem jeziku … Prav tako knjiga učitelju ponuja čisto konkretne rešitve za delo z razredom, na primer, kako ravnati pri prepisovanju s table, kako pomagati pri skupni obravnavi besedila v razredu …

 

Francesca Simon: Grozni Gašper je zakon

Nove vragolije Groznega Gašperja.

1out

Iztok Tomažič, Tatjana Vidic: Z igro v čarobni svet narave

Priročnik ponuja širok nabor preprostih naravoslovnih poskusov, ki jih lahko izvajate samostojno ali skupinsko.

2out

Primož Suhodolčan: Peter Nos in vesele počitnice

Kaj vse se zgodi Petru Nosu na počitnicah preberite v novi knjigi Primoža Suhodolčana.

3out

Tone Pavček: Angeli

Angeli vseh vrst se zvrstijo v poslednji Pavčkovi zbirki pesmi, prežetimi z izkušnjo in značilno avtorjevo lucidnostjo. Tudi šolski angel je med njimi.

4out

Barbara Gregorič Gorenc

Izvirno ilustrirana slikanica z igrivimi otroškimi pesmicami za vse dni in letne čase.

5out

 Tereza Žerdin: Nesrečko

Zgodbe za otroke, ki ne marajo brati, ker berejo počasi ali se pri branju ves čas motijo ali pa tega kar berejo ne razumejo. Zgodbe so kratke in pomagajo pri izboljšanju bralnih tehnik.

6out

 

UČBENIŠKI SKLAD

Ministrstvo za šolstvo vsem učencem zagotavlja brezplačno izposojo učbenikov iz učbeniškega sklada. Učbeniški sklad na šoli je voden računalniško. Učenci učbenike vrnejo običajno zadnji šolski teden v juniju. Učbenike za naslednje šolsko leto pa lahko prevzamejo običajno v zadnjem tednu avgusta ali pa prvi šolski dan. Komplete delovnih zvezkov, si zagotovijo starši sami.

 

 

Seznam učbenikov in delovnih zvezkov za šolsko leto 2015/2016 najdete na spodnjih povezavah:

izbor učbenikov v šolskem letu 2015/2016

izbor delovnih zvezkov v šolskem letu 2015/2016

 


 

 

 

 

DEJAVNOSTI V ŠOLSKI KNJIŽNICI

 Knjižničarski krožek:

 Učenci  pri knjižničarskem krožku pomagajo pri izposoji, skrbijo za estetsko urejenost knjižnice, urejajo knjige, jih zavijajo in lepijo. Pomagajo skrbeti tudi  za urejenost Muzeja znanih Suhokranjcev in Muzeja starih tiskov. Seznanjajo se z delom knjižnice, urejenostjo gradiva po starostnih stopnjah, sodelujejo pri postavitvi knjižnih razstav in knjižnih novosti.  Skrbijo  za lep odnos do knjig, ki so temelj vsakega naroda.

 

Pravljični krožek:

Ure pravljic obiskujejo učenci 1. in 2. razreda. V knjižnico prihajajo vsak četrtek peto šolsko uro, kjer poskrbim za prijetno vzdušje in za pravilno izbiro knjig z vzgojno tematiko. Pri izbiri pravljice upoštevam starost otrok, praznike, letne čase, dogodke. Zgodbo  otrokom pripovedujem ali berem. Po končani pravljici si učenci ogledajo ilustracije v knjigi, nato pa sami ilustrirajo, oblikujejo podobe/osebe iz plastelina ali pa zgodbo dramatizirajo. Učenci se navajajo  na red v knjižnici in pravilen odnos do knjige. Najpomembnejše pa je, da bodo knjige tudi sami vzljubili.

 

Rastem s knjigo:

 Je nacionalen projekt, s katerim se spodbuja bralna kultura pri mladih. Njegovo geslo je:»izvirno slovensko mladinsko leposlovno delo vsakemu sedmošolcu«.  Izvajajo ga  Javna agencija za knjigo RS, Ministrstvo za kulturo RS, Ministrstvo za šolstvo in šport RS, Združenje splošnih knjižnic, ob podpori Zavoda za šolstvo RS, Društva šolskih knjižničarjev Slovenije in Društva slovenskih pisateljev ter v sodelovanju s splošnimi knjižnicami, slovenskimi osnovnimi šolami, osnovnimi šolami s prilagojenim programom, zavodi za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami in zamejskimi osnovnimi šolami. Letos  poteka že petič.

Cilji nacionalnega projekta »Rastem s knjigo OŠ« so:

– spodbujanje dostopnosti kakovostne in izvirne slovenske mladinske leposlovne literature;

– promocija vrhunskih domačih ustvarjalcev mladinskega leposlovja;
– spodbujanje motivacije za branje pri šolarjih in njihovega obiskovanja splošnih knjižnic; 
– motivacija založnikov k večjemu vključevanju sodobnih slovenskih piscev v založniške programe za mladino ter povečevanje deleža izdanega izvirnega slovenskega mladinskega leposlovja.

 

V okviru projekta sedmošolci obiščejo nam najbližjo splošno knjižnico, to je Knjižnica Mirana Jarca, kjer jim knjižničarka predstavi novosti v mladinskem leposlovju, Mega kviz, učenci pa si ogledajo tudi samo knjižnico. Vsak učenec prejme v dar knjigo.

 

Uganka meseca:

 Je oblika bibliopedagoškega dela in jo v knjižnici pripravim vsak mesec. Učenci uganko rešujejo s pomočjo knjig v knjižnici. Pripravljeni sta dve uganki – ena za učence od 1. do 4. razreda, druga pa za učence od 5. do 9. razreda.

Teme ugank so raznolike. Učenci se seznanjajo s pisatelji, pesniki, ilustratorji, spoznavajo različne knjižne zbirke, šege in navade ter tudi Slovenijo in njene lepote. Uganke se navezujejo tudi na praznike, aktualne dogodke ali pomembne obletnice.

Učencem uganke prinašajo veliko veselja, jim širijo literarno obzorja, predvsem pa jih navajajo na samostojno uporabo knjižnice.

Vsak mesec izžrebamo učenca, ki je uganko pravilno rešil.

 

Moja najljubša knjiga:

 Moja najljubša knjiga, priznanje po izboru mladih bralcev, se podeljuje vsako leto od 1998, in sicer v dveh kategorijah: za najljubšo slovensko mladinsko knjigo in najljubšo v slovenščino prevedeno mladinsko knjigo. Priznanja sama se podelijo avtorjem in založnikom teh del na slovesnosti ob 2. aprilu, mednarodnem dnevu knjig za otroke. Kordinatorica vseh dejavnosti v zvezi s priznanjem je Center za mladinsko književnost in knjižničarstvo Pionirske knjižnice, enote Knjižnica Otona Župančiča v Ljubljani. 


Priznanje so osnovali Pionirska, Slovenska sekcija IBBY in Zveza bibliotekarskih društev Slovenije, da bi med mladimi bralci spodbujali branje in zanimanje za mladinsko književnost. Zato naj bi bilo glasovanje povezano z bibliopedagoškimi dejavnostmi oz. z najrazličnejšimi oblikami knjižne vzgoje mladih bralcev. 

Glasujejo lahko vsi otroci, ki knjigo sami preberejo, pri čemer smejo glasovati za katero koli delo.             moja_naj_knjiga

Glasove lahko učenci oddajo vsak mesec v skrinjico v knjižnici. 

                      
 

  OSTALI PROJEKTI, KI POTEKAJO V KNJIŽNICI:

– Branje ne pozna meja,

– Mednarodni mesec šolskih knjižnic,

– Prostovoljstvo,

– Turizmu pomaga lastna glava.                                               

                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Skupno 201.311 obiskov, današnjih obiskov 97)
Dostopnost